lauantai 19. tammikuuta 2008

Aika lunastaa lupauksia?




Blogilistaan kirjautuessa harkitsin kauan, miten Heitteillä jättäytyneen luokittelisin. Päädyin yltiöoptimistisesti seuraaviin:

asuminen
kuvataide
maalaaminen
k ä s i t y ö t
opiskelijaelämä
r u n o u s
tuunaus
valokuvaus
virkkaus

Onneksi en laittanut neulontaa!

Asumista, valokuvausta, opiskelijaelämää ja runoutta täällä on enemmän tai vähemmän löyhästi käsiteltykin, muut ovat kuin huomaamatta unohtuneet.

Vakaana päätöksenäni on lisätä asiaa elämäni muistakin puolista; erityisesti kuvataiteesta ja käsitöistä.

Minä olen, näettekö,

ilmassa on hetken minun henkeni.

Tuohon taivaan tuhkaan minä

astuin röyhkeän jonon askeleitani.


Sanat saavat jäätyä suuhuni,

pakkanen saa paimentaa,

talvi tulla turkkiini.


Hetken on ilmassa henki

alla talvi, askel, hanki

- kyllä minä olen.


Loppuun vielä harjoitteluluokan h u r m a a v a t harakat!
(Pakko myöntää, ettei harjoittelu tunnu yhtään hassummalta ;] )

5 kommenttia:

Merja kirjoitti...

Luulenpa että useimmilla käy niin että blogille antaa jotkut määritteet ja sitten se alkaakin elämään omaa elämäänsä ;-)

Kaunis ja persoonallinen on sinun blogisi, sitä on mukava katsella ihan sellaisenaankin.

tuike kirjoitti...

kiva, että harjoittelu tuntuu sujuvan. Kuulin vasta viikonloppuna nuoremmalta kollegalta, ettei päättöharjoittelua enää arvioida numerolla, sekin peikko on poissa. Siinä kun helposti tulivat henkilökemiat näkyviin numeroon loppuiäksi. Oppilaiden onnistuneet työt ovat niitä open huippuhetkiä tai ei oikeastaaan työtkään vaan se, että saa oppilaat innostuneina töihin. Sellaisia tunteja minulla on ollut nyt kuvataiteessa monta peräkkäin ja silloin tosiaan tuntee, että on etuoikeutettu ihminen, kun saa työskennellä opettajana. Päivät on tietenkin erilaisia, mutta tuollaisia huippuhetkiä sinulle toivottelen sinne harjoitteluun!

Hanne kirjoitti...

Näin käsityöläisenä mielelläni näkisin myös sitä puolta täällä. Sinulla on niin kiva tyyli pitää tätä blogia, että täällä käy silloin tällöin ihan mielellään.

maijja kirjoitti...

Tuike; Aivan totta - päättöä ei arvioida. Itselläni on mukava ja kannustava ohjaaja sekä luokassa että vastuuaineessani kuvataiteessa. Nyt onkin kädet muussina, kun tein eilen 50-litraa paperimassaa! Parin tunnin päästä onkin sitten koko luokka planeetan teko hommissa :)

Kiitos Hanne ja Merja mukavista kommenteista. Luovempaa puolta lupailen...!

Anonyymi kirjoitti...

Kävin pistäytymyssä sun luona, piiitkä aika siitä viime kerrasta on kyllä kerennyt jo kulua.

Nautin täällä elostani ja olostani. Ulkona paistaa aurinko pilvettömältä taivaalta ja mikä parasta, puut ja maa on v a l k e a n a! Olin äsken ulkoilemassa kamerani kanssa ja kivaahan meillä oli. Jos tässä saan oman blogini joskus pystyyn niin siellä voin niitä tuotoksia sitten esitellä.

Pärjäile! Ja tsemppiä siihen harkkaan. Mä kävin tänään kuumottamassa opettajaa siitä, että viimenen arvosana sais jo tulla todistukseen - muuten en saa alottaa sitä työtä minkä oon jo sopinut. Täällä kädet ristissä alan kohta odotteleen viestiä ja tietoa siitä, menikö se tentti läpi vaiko e i k ö...