tiistai 1. huhtikuuta 2008

Virhevirhevirhe!

M A T O N N U K K A A.

Miksi, voi miksi en hankkinut digijärkkäriäni vasta gradun palautuksen jälkeen? Nyt maailma avautuu minulle vain ja ainoastaan kuvina, ei ollenkaan tieteellisenä tekstinä tai sivunasetuksina. Vanhaan kameraan kohdistunut intohimo ja veljellisyys vaihtoivat kohdetta sinä hetkenä, kun uusi kamera astui taloon.

V I I R I V E H K A A

Yhtäkkiä pitikin alkaa vanhaa kameraa pyöritellessä miettiä, että mistä tämän saikaan päälle ja miten sitä aukkoa säädettiinkään - anteeksi hyvä toveri, mutta sinut on juuri hylätty.

K Ä S I N U K E N P Ä I T Ä

Kameraa valitessa tutkin ja vertailin muutamien eri merkkien vastaavia malleja, soittelin liikkeisiin ja kysyin mielipiteitä eri myyjiltä. Loppujen lopuksi punnitsin käsissäni kahta eri kameraa, ja tajusin haluavani omistaa juuri tämän: CANON EOS 400D:n.

R E K O P E K O N K A N S S A S C R A B L E A


Millä te muut kuvaatte?
Löytyykö joltakin kenties sama peli?


Y Ö T E E T Ä

Tässä postissa siis uudella kaverillani räpsittyjä testikuvia - kovin on vielä hakusessa koko touhu, mutta eihän kukaan ole seppä syntyissään? Tämä viimeinen kuva on toisen kaupungin kodin keittiöstä yöhämärällä otettu kuva.

21 kommenttia:

Anna Emiliaana kirjoitti...

Oon vähän kade sun kamerasta.. Vaikka tuskin osaisin sellaista hienoutta käyttääkään. Meidän seuraava kamera on kyllä jotain vastaavaa...

maijja kirjoitti...

Älä suotta kadehdi; minulla on kuule kovasti opettelemista tuon vehkeen kanssa!

SARI kirjoitti...

Kuvaan ihan mitä sattuu, harjoittelen niin vietävästi, pahasti on hakusessa koko touhu - vielä pahemmin kuin sinulla, ainakin tuloksesta päätellen...

Anonyymi kirjoitti...

Mulla on nyt Nikonjärkkäri, mutta yhtähyvin olisin voinut valita Canonin. Hiukan erinäköistä jälkeä näyttää tekevän Canonin järkkärit (esim. värit lämpimämmän sävyiset) kuin Nikon.
Ja hyviltä näyttää kuvasi!!
=)

tuike kirjoitti...

Mullakin on kauhea digijärkkärikuume. Mutta ei sillä hyvä; haluaisin myös kannettavan tietsikan. Minä kuvaan Canonin Ixus 60llä ja vanhalla Olympuksen järkkärillä kuvaan filmikuvat (kyllä!minä kuvaan mustavalkokuvat filmille!). Sellaisia toiveita...tulis pian synttärit ja joulu, sais toivoo lahjoja.

Elegia kirjoitti...

Valitsit hyvin! Minulla on juuri tuo Canon EOS400D. Mahtava vehje, paranee vanhetessaan (eli mitä paremmin siihen saa tuntumaa). Kertaakaan en ole katunut :)

MarjoRie kirjoitti...

Olet sinä Maijja semmoinen kuvan ottaja, että pitipä kutsua koko perhe ihailemaan! Upeita kuvia! Minulla on kaapissa vanha Pentax järkkäri, jonka teini-ikäinen tyttäreni kaiveli syksyllä esiin ja on ottanut mustavalkoisia kuvia, siis oikein filmille. Tulee vallan nuoruus mieleen....gradut ja kuvat..... niin, se ensinmainittuhan mulla jäi kesken 20 vuotta sitten, ja siellä se on edelleenkin. Saa ollakin ; )

HannaKonna kirjoitti...

Minäkin omistan samaisen kuvavekottimen! Häälahjaksi sain sen tavallaan parisen vuotta sitten. :) Joo, tunnustan...en osaa vieläkään käyttää tätä ammattimaisesti mutta kohtuuhyviä kuvia silti ikuistunut! Haluaisin toki oppia kaikenlaisia extrakikkailuja, ei vaan ole ollut oikein aikaa opetella. :/ Makro-objektiivi olisi varmaan seuraava investointi..sitten joskus kun siihen saa varallisuutta kasattua.

Jokatapauksessa lupaavan näköinen alku "canon-urallasi". ;)

Junika kirjoitti...

Minä kuvaan samanlaisella kameralla. En ole ehtinyt opettelemaan sen hienouksia vielä, sain sen joulu/lapsilahjaksi :-). Rakastan sitä kyllä jo kovasti.

Onnea sinulle ja kamerallesi!

Lellu kirjoitti...

Meillä on Sony DSC-H9 ja olen ollut siihen tyytyväinen. Valokuvaus minulla tosin on hieman lapsenkengissä.. Työssäni kuvaan ihmisiä pintaa syvemmältä ja siinä on tarkkaan määritelty millaisia kuvien pitää olla. Valokuvaus on ihan erilaista. Paljon vapaampaa. Siinä se vaikeus minulle varmaan piileekin.

Hienoja kuvia sulla on. :)

Miia kirjoitti...

Kyllä vaan vihreeksi vetää, kun itse kuvailee Canonin Ixus50 -pokkarilla. Voi itku. Nyt kyllä pitää alkaa käännyttämään tuota miestä ja syömään puuroa useammin. Hienoja kuvia ja tsemppiä vielä siihen gradupuristukseen!

Elina kirjoitti...

Hyviä kuvia olet napannut uudella kameralla! Minulla on ollut kohta kaksi vuotta semijärkkäri Lumixin dmc-fz7, josta olen kyllä tykännyt. Vast'ikään perheeseemme tuli järkkäri, kun mies osti itselleen Nikonin. Sen käyttöä en ole vielä opetellut. Haaveissa olisi ostaa itselle myös Nikoni (D80), mutta aika näyttää milloin rahkeet riittää sellaisen projektin aloittamiseen - opeteltavaa nimittäin on minulle paljon!

maijja kirjoitti...

HEI TÄMÄHÄN OLI MUKAVAA! Monella on käytössään sama kamera, kiva nähdä miten erilaisesti maailma silti nähdään.

Tuike; ei muuta kuin kirjettä korvatunturille!

Elegia, Squickie ja Helmi Junika; hyvä kuulla, että kameralla on muitakin tyytyväisiä käyttäjiä.

Marjorie; äläs nyt... punastuin.

Miia; ei olisi minullakaan varsinaisesti ollut varaa tuohon, mutta tingin sitten jostain muusta. Mutta valokuvaus on mielestäni paljon muutakin kuin välineurheilua - monet MIELETTÖMÄN hyvät kuvat on otettu kämäisillä pokkareilla! Ja järkkärin rinnalla tulee usein tarvetta pikkukameralle, onhan tuo melkoinen mötkäle mukana kannettavaksi.

17 neliötä kirjoitti...

Hih, kuulostaa tutulta...ostin talvella uuden kameran kesken ison jatkokurssin harkan kirjoitusta. Oli pakko pistää kamera kahdeksi viikoksi kaappiin, kun muuten ei tullut mistään mitään. Mulla on Lumixin TZ2, pokkari, mutta ei halvimmasta päästä ja oikein näppärä pikku laite kuljettaa mukana. Rakkaussuhde siihen jo on, vaikka täysin en sitä vielä hallitse, mutta harjoittelu auttaa :)

Anonyymi kirjoitti...

Hei. Täytyy tulla sanomaan, että blogisi on kyllä ihanan piristävä nurkka Internet-maassa. Talovanhuksenne näyttää hurmaavalta.

Minulla ei ole edes omaa kameraa, mikä on sääli, koska tykkään räpsiä ympäristöstäni kuvia, etenkin lähikuvia ja siihen kunnon järkkäri olisi oiva. Nyt käytössä on vanhemmiltani pitkäaikaislainaan ottamani Konican pikkukamera. Tässä lukee "Digital Revio KD-400Z", joten se lienee malli. En minä näistä niin tiedä. Pidän vaan kuvaamisesta.

a n n e kirjoitti...

Mitenhän mun käy jos ja kun pääsen koskettaan sun rakasta Canonia..?
Ehkä silti ihastelen sitä varoen, mutta otan oman S5 IS:än vaan tiukempaan otteseen ja haen mökin kaapin kätköistä vielä sen filmijärkkärinkin. Kesää odotan innolla, sillon luonnossa on niin paljon mielenkiintoista kuvattavaa. Harmi, että meillä ei ole enää niin paljon yhteistä aikaa mitä muina kesinä...

Mutta sen minä aioin vielä sanoa, että hirmuisen hyvältä näyttää kuvat! Oikean valinnan teit.

Krisu kirjoitti...

Tulin tunkemaan lusikkani tähän(kin) soppaan! Minulla on Helinän(okra) tavoin Nikonin järkkäri. Canonin Ixus oli sitä ennen ja minä olisin halunnut merkkiuskollisena järkkärinikin olevan Canonin. Mies luuhasi netissä kaikki testit läpi ja sanoi, että jos se ei ole Nikon (testivoittaja) niin hän ei anna siihen latiakaan. Nyt en kyllä vaihtaisi enää mistään hinnasta. :)

maijja kirjoitti...

17 neliötä; mullakin oli se edellinen sellainen 'kunnon pokkari' tai semijärkkäri niinkuin ekub sanoi. Sekin oli iiihana, mutta lähtenee nyt myyntiin :)

Maikki ja Krisu; tervetuloa!

A n n e; älä huoli lintu - kyllä me tavataan. Katsellaan sitten toisiamme linssien lävitse!

Inkivääri kirjoitti...

Vielä yksi paremmasta kamerasta eli järkkärihän se sitten olisi, haaveileva. Ihana teidän heitteillejätetty haussinne:)

Unknown kirjoitti...

Ihanaa....sulla on juuri tuollaista vihreää mitä minä haluan olkkarin seinään:))
olen kade järkkäristä. Oma kamera on melko uusi, mutta kolhiintunut huonossa käytössä eikä kuvien laatu ole hääppönen.

Junika kirjoitti...

Ja nyt olisi blogissani tarjolla sinulle jotain kierrätettyä, olkaapas hyvä, kamera, talo ja asukit.