lauantai 23. helmikuuta 2008

Maijjan keittiö kokeilee

Tästä ei ole tulossa ruokablogi,
eikä myöskään pirtelöblogi,
mutta yksi pirtelöaiheinen posti vielä,
jooko?


Heitteille jättäytyneiden hotellin toinen emäntä, Viena K., kehui minulle tekemäänsä avokado-kurkkupirtelöä - kuulema raikasta ja ihanaa. Avokadon ystävät ovat yleensä ennakkoluulottomia ruuan suhteen; minä myös.

Alempaan lasiin ajoin avokadoa, kurkkua, vichyä ja vähäsen sitruunamehua...
...raikasta? HYI.

Ylempään lasiin lisäsin edellisen satsin lisäksi banaanin ja kiiwin...
...raikasta! NAM.

Mikä on s i n u n hyvä pirtelöreseptisi?

[Kävijälaskuri raksuttaa - uskonko sitä? Onko siellä hiljaisuudessa joku?]

13 kommenttia:

Markka kirjoitti...

Minä olen, minä minä!

Anonyymi kirjoitti...

mie oon uskollisesti

Anonyymi kirjoitti...

Juuri tänään tulin ja lisäsin blogilistallenikin. Kauniit kuvat viihdyttivät. Tosin en vielä oikein tiedä, mitä ja miksi täällä kirjoittelet, mutta eipä se haittaa, kun kerran hyvältä vaikuttaa. :)

Unknown kirjoitti...

Minäkin olen:)

Sormustin kirjoitti...

Kyllähän minäkin täälä käyn :)

Pirtelöt on ihania, laita ihmeessä koodeja tänne, niin innostat meitä muitakin! Itse olen tehnyt viimetteeksi ihan "perinteisesti" jäätelöpohjalle mustikoista. Se oli nam. (ja nyt kun ei tarvi kaloreista piitata) Keveämpänä hedelmäisinä voisi kyllä kokeilla...

Anna Emiliaana kirjoitti...

Minä täällä olen, joka päivä...

Hauskaa, että sultakin löytyy niitä turkooseja pilkkukuppeja. Mulle tuli himo. On löydettävä niitä lisää..

Mä oon hirveen huono pirtelökokeilija. Hedelmiä ja rahkaa on varmaan sellanen arkipirtelö ja herkkupirtelö jätskiä, marjoja, maitoo.. Että aika peruslinjalla mennään. En varmaan uskaltais kokeilla kurkkua ja avokadoa.

maijja kirjoitti...

A R V A S I N, että siellä on joku ;)

Maija, täällä on sanoja ja kuvia elämästä Heitteille jättäytyneiden hotellissa - ihanassa, kamalassa, keltaisessa talossa. Eli kertoilen omasta arjestani; mitä on olla opiskelija ja elää yli kahdeksankymmentä vuotiaan talon tahtiin. Tervetuloa mukaan :)!

Anonyymi kirjoitti...

Minäkin käyn täällä! Onneksi eksyin plokiisi, se on hauska ja ihana ja mukava.

Anonyymi kirjoitti...

Moiks Maijja! Minäkin täällä käyn vilkaiseen aina päivityksiäsi. En vaan ole saanut kirjotettua aiemmin mitään kommenttia - lupailuista huolimatta...

Mutta törmäilläänpä kampuksella! ;)

Junika kirjoitti...

Kukkuu, kurkkaillaan.

jori kirjoitti...

täälähän myös minä, taisin jäädä koukkuun heti kättelyksessä. Keltainen talo on suorastaan epäreilun hurmaavaa.

Anonyymi kirjoitti...

Kiitos käynnistä !Löysin sivusi tänään ja käyn varmasti uudelleenkin.
Kyllä tässä hiljaisessa maailmassa
on paljon liikettä eikä laskurikaan ihan omiaan raksuta.Hyvää alkavaa viikkoa !

Raudaskylän kyläyhdistys kirjoitti...

Kuulepas pirtelömestari. Millä vekottimella ihmejuomasi teet? Minä aina silloin tällöin kokeilen erilaisia "tehojuomia" mutta ikävän kokkareisiksi ne minulla ovat aina jääneet...