keskiviikko 5. joulukuuta 2007

Kauneimmat joulurunot ja -laulut


JOULURUNO


Arvaas,
kun minä olin pieni pienoinen
oli minulla yksi toive Joululle.
Minä toivoin imurin sinisen.
I M U R I N !

Jos nyt kysyisit, niin
arvaa vaan kuuluisiko imuri minun
Joululle esittämiini pieniin toivomuksiin

eipä kyllä niin.
Minä Joulun valoa väriä tahtoa taikaa toivoisin
ja lahjaksi mieluiten villasukkia ja halauksia ottaisin
imurin jos saisin melkein suuttuisin


mutta
minä olinkin pieni pienoinen
ja Joululle pienoisen toivomuksen
minä imurin muodossa esitin,
en osannut toivoa joulun tunnelmaa
en väriä valoa ilosanomaa, en mitään jo olemassa olevaa

voi kunpa saisin leikkisen sinisen imurin.

Arvaa,
sain tuhat lahjaa.
Minä pienimmästä avaamisen aloitin
ja määrätietoisesti kohti isompia etenin
ja kyllä minä sen Joulun siinä menossa muistin
ja monenlaiset tunnelmat tunsin

mutta arvaa,
sen Joulun ihmeellisen taian minä
silloin kerran pienen pienenä koin
kun lahjoista isoimman avattuani
minä onnesta kaiuin ja onnesta soin,

ja minä tanssin ja lauloin
ja ympärillä kuulin kun kiireiset sydämet suli
ALVATKAA!
TÄÄLLÄ ON TE TININEN LEIKKINEN I M U L I !


MAIJA R.

10/ 2 0 0 7





Sunnuntaina 9.12 kello 18 Linnantauksen seurakuntakeskuksessa

Sunnuntaina 16.12 kello 18 Lehtikankaan kirkossa



6 kommenttia:

Stanna kirjoitti...

Tippa nousee silmään kun runoasi lukee, ja arvaatkos: jos en paljoa tuosta joulusta muistakaan niin se on mieleen painunut kun sinä aloitit ( etkä sitten meinannut lopettaa) laulusi siitä sinisestä imurista.

siskosi Sanna

Matroskin kirjoitti...

Kuva on ihan kuin jostain Karjalasta! Soma.

heidi kirjoitti...

Imuri on tänä jouluna kummipoikani joululahjalistalla (listalla on kolme lelua). Olen vähän kummastellut Niilon siivousintoa. Mistä se lie tullut, ei kai ainakaan meidän puolelta?

heidi kirjoitti...

Oletko muuten kajaanilainen? Minä olen paljasjalkainen. Mutta muutin aika pienenä pois.

Tanja kirjoitti...

Ikkunakuvasi on ihana. Lienee oman kodin ikkuna? :)

Hanne kirjoitti...

Löysin blogisi sattumalta blogilistalta. Tuntui heti kiinnostavalta, kun tulin kurkkaamaan. Kuvat ovat hyviä. Tykkään itsekin vanhoista taloista, vaikken nyt juuri sellaisessa asukaan. Jatka samaan malliin.